Tatile Gidecek Olanların Dikkat Etmesi Gerekenler

Tatile Gidecek Olanların Dikkat Etmesi Gerekenler

  • Tatilde açık büfelerden mutlaka sağlıklı seçimler yapın. Dinlenirken, eğlenirken sağlıklı beslenme kurallarını da uygulayın.
  • Kahvaltılarda hafif, lezzetli ve doyurucu besinler seçin. Ancak kızartılmış besinlerden ve şarküteri ürünlerinden kaçının.
  • Öğle ve akşam yemekleri için sebze ve ızgara büfesinden yararlanın. Alkol tüketecekseniz şarap veya light birayı tercih edin ve aşırıya kaçmayın. Açık havada 30-60 dakikalık yürüyüşler yapın.
  • Yağ tüketiminizi azaltın. Kızartılarak hazırlanmış besinler yerine ızgara veya haşlama olarak hazırlanmış besinleri tercih edin.
  • Gece boyunca sindirimi zorlamaması açısından yemekleri yavaş yavaş ve küçük lokmalar halinde tüketin.
  • Hızlı yerken daha çok insülin salgılanır, bu da hem yağın vücutta depolanmasına hem de karaciğerde kolesterol yapımının artmasına neden olur.
  • Tatlı yemek istiyorsanız, yemek sonrasında midenize sindirim için bir-iki saatlik süre tanıyın. Tatlı seçiminizi ağır hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları ve dondurma gibi tatlılardan yana yapın.
  • Antioksidan etkisi bulunan, posa kaynağı meyve ve sebzeye ağırlık verin. Sebze ve meyve vücudunuzun çabuk toparlanması açısından iyi birer seçenek olacaktır.

Beslenme ve Diyet Uzmanı

Elif Bilgin

Scroll to top